2014-12-14 19:00:00

DECEMBER 14. (vasárnap) 19.00 óra
IMITÁCIÓK
A Recurring Company koncertje
KONCERT ÉS TÁNCELŐADÁS
(Edőcs Fanni-csembaló, Haraszti Dóra-blockflöte, Pethes Ágnes-tánc)

Műsor:
Matthew Locke: G-moll szvit
Jacob van Eyck: Amarilli mia bella
J. S. Bach: D-moll preludium és fúga BWV 875
Nicolas Chédeville: 'Il pastor fido' g-moll szonáta Op. 13. No. 6.
Michel Blavet: Gigue en Rondeau
Domenico Scarlatti: D-moll szonáta K. 213 (Andante)
G. F. Händel: C-dúr szonáta  Op. 1, No. 7, HWV 365

Bemutatkozás:
A Recurring Company 2014-ben alakult Edőcs Fanni kezdeményezésére. Alapvetően barokk és kortárs zenével foglalkoznak, tematikus előadásaikban a zene mellett a tánc és az irodalom is meghatározó szerepet játszik. A csapat tagja – a Liszt Ferenc Zeneakadémián és a lipcsei Főiskola régizene tanszékén végzett zenészek mellett – Pethes Ágnes táncos és Tolnai Hella színművésznő is. Céljuk a klasszikus zene minél szélesebb körben való népszerűsítése és újszerűen közvetlen kommunikáció kialakítása a közönséggel. További információk a társulatról: https://www.facebook.com/recurringcompany

Edőcs Fanni – csembaló
Gyerekkoromban általában zongoráztam, vagy aludtam a zongora alatt. Azt mindig tudtam, hogy zenész akarok lenni, viszont valami nem stimmelt. Aztán 14 évesen – tulajdonképpen véletlenül – elkezdtem csembalózni. Azóta ez a legfontosabb dolog az életemben.
Imádok tanulni (pont annyira, mint tanítani) és mindent meg is teszek azért, hogy a legjobb mesterekkel dolgozhassak. 2014-ben szereztem meg az MA diplomámat a Zeneakadémián, ahol Ratkó Ágnes volt a tanárom. Budapesten kívül a lipcsei HMT-n tanultam Nicholas Parle osztályában, valamint sok remek mesterkurzuson is részt vettem. Leginkább Pierre Hantaï, Bernhard Klapprott, Ketil Haugsand és Gordon Murray instrukciói voltak hatással a játékomra.
Sok muzsikus a barokk zene szeretete miatt kezd korhű hangszeren játszani. Engem a csembaló érdekelt, a hangja és a fantasztikus adottságai. A barokkot pedig megtűrtem. Ez persze később megváltozott és én is régi zene rajongó lettem, de a különböző stílusok, műfajok iránti érdeklődésem megmaradt. 
Egyébként mindig az tetszett, ami vagy nagyon régi, vagy nagyon modern.
Hiszek abban, hogy a barokk zene lehet menő, és ha megtaláljuk a megfelelő utat, bárkihez eljuthat. Előadóművészként ez(eke)t az uta(ka)t keresem. A Recurring Company ötlete ennek a folyamatnak a részeként született meg. És szerintem menő.

Haraszti Dóra – (főleg) furulya
Szegeden születtem 1990-ben a Boszorkány-szigettől nem messze, és itt töltöttem életem első 19 évét. Nagyon szeretem a Tiszát. Kiskoromtól kezdve intenzíven zenéltem, néptáncoltam és rajzoltam-festettem különösen jó tanítók keze alatt, aminek köszönhetően természetes állapotnak élem meg a különböző művészetek összekapcsolását.
Az elmúlt években Lipcsében tanultam régi-zene furulya szakon Januj Annánál és Antje Henselnél (Hochschule für Musik und Theater Leipzig). Megpróbálkoztam ezzel párhuzamosan képzőművészetet is tanulni a weimari Bauhaus Egyetemen, de ezt nem fejeztem be. Időről időre részt veszek mozgásszínházas, kortárs tánckurzusokon.
Még mindig nem szoktam meg, hogy Németországban általában északra folynak a folyók.
Részt vettem már egy pár képzőművészeti fesztiválon (Halle: Raum in Betrieb, Lipcse: Raumverschiebung, Berlin: Pluralprojekt) főleg performanszokkal, és több performatív koncertet szerveztem változó összetételű bandával (melynek oszlopos tagja Haraszti Ádám, kedvenc zenésztársam) Magyarországon és Németországban. Az elmúlt évben régi-zenei téren a 14. századi olasz és francia zenéhez sikerült egy kicsit közelebb kerülnöm.
2014 tavaszán-nyarán gyalogoltam 1100 km-t Lipcséből nyugatra indulva, amely élményem nagyon meghatároz. Jelenleg Budapesten élek, de rendszeresen megfordulok a már említett német városokban. Berlinben egy nagyon érdekes kurzusra járok, ahol a saját hangunkat használjuk tükörnek testi-lelki-szellemi-kommunikációs történésekhez és azok átalakításához.
Nagyon érdekel a zene mélyebb, alapvetőbb szintje (jobban, mint az, hogy tökéletesen előadjak egy megírt darabot), az ebből keletkező improvizáció, az innen könnyen kialakuló kapcsolat más művészeti ágakkal és az innen eredő terápiás hatása is.

Pethes Ágnes – tánc
Pethes Ágnes Margit vagyok. Budapesten születtem 82’ tavaszán.
Zenész családból származom. Bölcsésznek tanultam. Még nem tudom, hogy mi leszek. 
30 évesen otthagytam a munkahelyem. Egy hét múlva már a Közép-Európa Táncszínház Terminál képzésén küzdöttem az EGOmmal. Innen a Góbi Rita Társulatba kerültem egy év erejéig. Közben a Gangaray Dance Company Trambulin képzésén is lehetőségem volt tovább tanulni magamról, a testemről és a világhoz, emberekhez fűződő viszonyomról. Tanulságos trip volt az elmúlt két év, hálás vagyok érte mindenkinek, akinek része volt benne.
Most valami új jön. Régi-új. És jó lesz.
Belépődíj 1200 Ft, diákoknak 600 Ft